Thursday, March 22, 2018

Makanan Halal di London - West London

Assalamualaikum,

Untuk post kali ni, saya akan listkan tempat2 makanan yang halal di kota London. Sedap atau tidak bergantung pada lidah masing-masing. List ni tak termasuk Chicken Cottage ke, fast food ke yang bersepah kat London ni. Hanya tertumpu di kawan West and sedikit di Central London.

1. Noodle Oodle
Makanan chinese muslim yang halal dan sedap. Specialty kat sini adalah roasted duck. Kulit yang crispy. Kedai terletak di 106 Queensway, Bayswater, London W2 3RR. Harga standard London, around £8/dish

2. Tuk tuk

Self-proclaim Thailand cuisine, makanan sini rate harga yang standard. Tapi kurang kena dgn tekak saya. Since saya nak share restoran halal, so includelah sekali dalam list.  Terletak di 54 Queensway, Bayswater, London

3. Taza Kebab

Turkish kebab. Shawarma kambing dia sgt sedap. Harga yang kecil £3.50 dan yang besar £5. Beza besar dan kecik cuma terletak pada daging dia. Amik yang kecik dah OK. 35A Queensway, Bayswater, London. Waktu bukak dari 11 pagi - 1 tgh malam.

4. Norma cafe.

Norma cafe ni menjual makanan melayu. Terletak dalam Queensway market kat bayswater. Harga makanan dalam katagori normal, around £6.  Terletak di Unit Market, 23-25 Queensway, London. Masuk dalam Queensway market, kona kiri. Terus ke hujung jer. 

5. Putra Putri Cafe

Menjual makanan Malaysia. Terletak di sebalah Berjaya Eden Hotel Bayswater. Kedai ni kecik jer, muat dlm 12 - 15 org. Jual nasi campur and menu of the day. Nasi capur dia start dari £7.90 utk lauk, sayur dan nasi. Sedap jugak makanan dia. 

6. Tinsle Town Bayswater

terletak di bayswater jugak. Full adress di 57 Westbourne Grove, London W2 4UA. Menjual western food. Recommended kalo nak makan steak or burger yang sedap. Harga around £7 for burger and £15 for steak. Bukak dari 12tgh hari hingga 1.30 pagi.

7.Warisan Cafe

Terletak di 190 Sussex Gardens, Paddington, London W2 1TU. Bukak dari 12tgh hari hingga 10 malam. Menghidangkan makanan Melayu. Harga start from £6 untuk nasi ayam. Kalo take away nasi ayam harga cuma £3.50! 

8. Tuk Din

Restoran ni terletak di 41 Craven Rd, London dan menjual makan melayu. Specialty dia yang saya suka adalah mi goreng mamak dan mi bandung. Sedap hingga menjilat sudu. Harga satu dish around £8. Bukak dari 12pm - 11pm. 

9. Melur

Juga menjual makanan melayu. Specialty kat restoran ni adalah nasi kandar dan bihun sup utara. Sedap baq ang!! Harga bermula dari £7/dish mcm tu. Untuk specialty, harga dia £8.50. Terletak di 175A Edgware Rd, Paddington, London. Bukak dari 12pm - 11pm

10. Burgeri

Menjual burger daging wagyu dan angus, western food restaurant. Burger wagyu dia comel jer, tapi sgt sedap. Harga per set dalam £12, which is quite affordable for wagyu meat. Terletak di 22 Great Marlborough St, Soho, London. Bukak dari pukul 11pg - 11mlm.

11. Westfield Shopping Center - Sheperd Bush

Dekat shopping complex ni, ade dua restoran yang menyediakan hidangan halal. Meat and Co menyediakan western food halal, ala-ala Me'nate kat Malaysia. Harga pun ala-ala Me'nate jugak ler. Around £45 for a steak. Tapi kalo pergi weekdays dapat la daily meal yg harga lebih kurang£20 mcm tu, cuma portion jer la kecik comel. Kena request halal menu kalo pergi ke Meat and Co. Satu lagi restorant yg halal kat situ namanya Penang. Jual makanan Malaysia. Harganya standard makanan shopping complex, dlm £10 ke atas.

12. Malaysia Hall
Tempat makan paling murah dan boleh tahan sedap. Pada ketika artikel ini ditulis, Malaysian Hall masih ditutup bagi proses tender baru. So, tak dek review untuk makanan utk pengurusan baru nih. 

13. Aroma - Sheperd Bush
Restoran buffet makanan asian. Bayar dlm £10 unutk lunch. Boleh makan macam-macam. Ada tom yam, tepenyakki, kari kambing dll. Terletak di Unit B, First Floor, West 12 Shopping Centre, Shepherd's .

14. Spicy Basil
Menjual makanan thai. Seriously the most authentic and delicious thai food in London (ikut lidah saya). Dari Tom Yum, dim sum, nasi goreng, pad thai.. semua sedap... harga start dari  £6 untuk main dish tapi portion besar. Kompem kenyang. Bukak dari 11.30 pg - 11 malam. Alamat di 165 Kilburn High Road, Kilburn, London NW6 7HY.

1 comment:

  1. Norma, Melur, Msian Hall. Yang lain pada saya tak sedap. Indian resraurants pun banyak sedap. Hehe

    ReplyDelete